#02 Zes- of meerkamp

Tip: Deze activiteit kan heel goed georganiseerd worden door de jongeren van de +16!

Organiseer een zes, acht, tien of meerkamp voor alle gemeenteleden. Bedenk uit hoeveel spellen het kamp moet bestaan. Houd daarbij rekening met het aantal deelnemers dat verwacht wordt. Elk spel moet gedaan worden door verschillende groepjes. Bij elk spel is een aantal punten te behalen. Het groepje met de meeste punt wint.

Het makkelijkst is om te kiezen voor een circuit. Zorg dat er evenveel spellen zijn als groepjes. Elk groepje begint bij een ander spel en na een aantal minuten gaat elk groepje door naar het volgende spel. Zo komt elk groepje bij elk spel.

 

Must do because...

Met deze activiteit kan iedereen mee doen. Mensen die slecht ter been zijn of een andere beperking hebben kunnen de spellen begeleiden. Het is een samenbindende activiteit. Je leert mensen uit de kerk op een heel andere manier kennen.

Visuals website02

Dit is er nodig 

  • Een locatie waar de spellen opgezet kunnen worden. Denk aan een groot grasveld, het parkeerterrein bij de kerk, o.i.d.;
  • De materialen voor de spellen. Kijk voor inspiratie om spellen te bedenken op Kamporado.nl;
  • Scorekaarten voor de verschillende groepjes;
  • Bij elk spel een puntenteller / begeleiding;
  • Een prijs voor de winnende groep;
  • Drinken (+hapje) voor in de pauze.

Uitgebreide tips en idee├źn vind je in bijlage 1.

Download bijlage 1

 

 

 

1121