Annuleren

Zoek hier binnen onze website

Jouw vraag

Heb jij ook een vraag voor Daniël? Mail dan naar: jouwvraag@jbgg.nl.

Niet alle vragen kunnen in Daniël worden beantwoord. Soms zijn vragen meer geschikt voor een heel persoonlijk antwoord. De Jeugdbond neemt in ieder geval elke vraag serieus.

28160
06 jul 20170 reacties
Met Jehova's-getuigen in gesprek
Pas stonden er ineens Jehova’s-getuigen voor de deur. Ik vond dat lastig. Hoe kun je dan het best voor je mening uitkomen?
verder
thorns-419688_1280
15 jun 20170 reacties
Waarom zoveel ellende?
Waarom is er zoveel ellende in deze wereld? Waarom gebeuren er dingen in mijn leven die ik niet wil? Ik zie het leven niet meer zitten. Maar de Heere bestuurt toch alle dingen?
verder
ice-2007488_1280
01 jun 20170 reacties
Gods bedoeling met de lijdende wereld
Ik geloof dat God bestaat. Maar soms denk ik: waarom laat God toe dat wereld zo lijdt? Er zijn oorlogen, vluchtelingen, aanslagen, vervolgingen enz. Want duivel is erg bezig in deze wereld. Hoe zit dat?
verder
maze-1804499_1280
18 mei 20170 reacties
Moeilijk doen over het geloof
Is het echt nodig om zo moeilijk te doen over het geloof? Ik begrijp soms echt niet waarover onze dominee het heeft. Hoe kan ik dan bekeerd worden?
verder
canola-1963802_1280
03 mei 20170 reacties
Verlangen naar een vriend
Ik ben 21 jaar, studerend, vrijgezel. Ik heb in mijn leven nog geen relatie gehad, al is er wel een verlangen. Vaak wordt gedacht en/of gezegd dat alleenstaanden de gave van onthouding hebben. Nu moet ik dat uit ervaring ontkennen, want ik worstel met zelfbevrediging. Ik kom er steeds op uit dat ik maar moet trouwen, maar nu is het in de hand van de Heere dat Hij man en vrouw samenbrengt. Daar moet ik Hem ook vrij in laten. Hoe verhoudt dit zich ten opzichte van mijn worsteling? Ik vind het ook heel moeilijk, omdat juist de Heere het ziet. Kan dit wel bestaan als je oprecht de Heere wilt dienen?
verder
drip-351619_1280
20 apr 20170 reacties
Het is dopen vandaag
Als de Heilige Doop wordt bediend, gaat het vooral om het kind en zijn ouders. Maar ligt er in een doopdienst ook een belofte voor de gemeente?
verder
still-life-851328_1280
06 apr 20170 reacties
Vervolgstudie
Op dit moment zit ik in 6 VWO en ik moet een studie kiezen. Onder andere overweeg ik de studie Theologie, omdat ik het interessant vind om met geloof bezig te zijn, dit verder te onderzoeken etc. En het uiteindelijk na mijn studie aan anderen over te dragen. Alleen kan ik op dit moment niet zeggen dat ik God persoonlijk ken (bekeerd ben). Nu is mijn vraag: Kan ik de studie theologie dan wel doen, als het berust op interesse? Lisa
verder
6_Jouw vraag
23 mrt 20170 reacties
Donkere tijd
In de preek horen we nogal eens over een ‘donkere tijd’. Wat wordt daar precies mee bedoeld en waarom wordt dat vaak vooral tegen jongeren gezegd? Het klinkt zo uitzichtloos.
verder
5_jouw_vraag
09 mrt 20170 reacties
Democratie
We hebben binnenkort verkiezingen om volksvertegenwoordigers te kiezen. Dat hoort bij democratie; zo regeert het volk. Is democratie eigenlijk wel Bijbels verantwoord?
verder
201614_blog_jongeren
23 feb 20170 reacties
Hoe weet ik dat ik op God vertrouw?
In de Bijbel staan heel veel teksten die beginnen met 'Vrees niet' of 'Weest in geen ding bezorgd'. De Heere vraagt van ons te vertrouwen op Hem. Als er Eén te vertrouwen is, is Hij het dan niet? Maar ik vraag me dan af: hoe weet je dat je op God vertrouwt?
verder
Kerkklokken-2
09 feb 20170 reacties
Kerkklokken
Voordat de kerkdienst begint, luidt de kerkklok. Moeten we dat wel doen? Je merkt soms om je heen en in de media dat het weerstand oproept. Daar zijn we als kerk toch niet mee geholpen?
verder
2_ Jouw_vraag
26 jan 20170 reacties
Openstaan voor kinderzegen
Wij hebben inmiddels een tijdje verkering en zouden graag willen trouwen, maar wij studeren nog. Als er kinderen zouden komen, moet ik stoppen met mijn opleiding en gaan werken voor een inkomen. We zouden heel graag kinderen willen krijgen van de Heere. We willen het absoluut niet zelf inplannen, maar hoe moeten we hiermee omgaan?
verder
376