Annuleren

Zoek hier binnen onze website

Stickerparade

Doel:

  • Meningen inventariseren
  • Verkenning van een thema

 

Voorbereiding:

Thuis:

  • Stellingen bedenken
  • Grote vellen maken met stellingen
  • Zorgen voor gekleurde stickers

 

Op de avond zelf:

  • Vellen ophangen
  • Napraten over wat de deelnemers hebben opgeplakt

 

Uitvoering:

Werkwijze:

  1. Aan de muur hang je grote vellen met uitspraken, stellingen of problemen.
  2. Elk groepslid krijgt één of meer gekleurde stickers en plakt die bij de stelling of uitspraak die hem/haar het meest aanspreekt.
  3. Nadat iedereen de stickers heeft geplakt, wordt er nagepraat over het aantal stickers.

 

Afronding:

  • Bespreek de stellingen plenair.
  • Het is mooi om deze werkvorm over te laten gaan naar de bespreking van het onderwerp dat je met de stellingen wilde afbakenen.

 

Opmerkingen/varianten:

Opmerking:

  1. Zorg voor voldoende loopruimte
  2. Bij een grote groep kun je telkens een klein groepje naar de vellen sturen.

 

Variant:

  • Gebruik stickers om aan te geven wat ze van een stelling vinden, bijvoorbeeld: rode sticker betekent ‘niet mee eens’, oranje sticker betekent ‘weet ik niet zo’, groene sticker betekent ‘mee eens’.
  • Je mag bij deze variant maar één sticker per stelling plakken.

 

Hoe kun je leden mee laten doen?

  • Nodig leden bij je thuis uit om stellingen te bedenken of laat ze kiezen uit een aantal stellingen die jij hebt gemaakt.
  • Laat ze de posters maken, meenemen en ophangen.
  • Laat leden voor gekleurde stickers zorgen.

Leeftijd: 12-16
Type: Verwerkingsactiviteit


Download PDF
272